Welkom bij Studio Zonder Meer
Logo + variaties
Wat krijgt u precies:
Wij gaan met u in gesprek bij u op locatie als mogelijk, een gezellig cafeetje of via telefoon om te achterhalen wat u wensen zijn, betreft het logo. Wij maken op basis hiervan 2 opties waaruit u kunt kiezen. Hier mag u samen met de rest van het brandingpakket nog 2 maal feedback op geven waarmee wij het logo verder ontwerpen tot de uiteindelijke versie.
Tegenwoordig zijn meerdere variaties op een logo gewenst. De digitale wereld is ontzettend veranderd en verschillende formaten, vormen en schermen vragen om verschillende variaties van hetzelfde logo. Denk bijvoorbeeld aan aan favicon op web, of profiel icoon voor Facebook of Instagram.
Mogelijk gebruikt u de logo’s ook op verschillende achtergrondkleuren uit het pallet wat we samen gaan stellen. Daarom leveren wij de logo’s ook in verschillende kleuren zodat het voorbereid bent voor gebruik op donkere of lichte achtergronden.
Kleurpalet
Wat krijgt u precies:
Wij stellen een palet met 5 kleuren voor u samen. Eventueel meer als u wilt, maar wij raden af meer dan 5 kleuren te gebruiken in media en communicatie richting de klant. Deze kleuren passen bij elkaar, geven een rustige uitstraling.
We vertalen de kern van het merk (waarden, toon, karakter) naar kleuren die dit gevoel versterken.
Wij houden rekening met associatie en emotie die kleuren opbrengen, zodat het past bij jou bedrijf. Maar wij laten ons hierdoor niet beperken om te experimenteren om tot een unieke kleurcombinatie te komen.
We stellen een compleet kleurpalet samen met primaire, secundaire en accentkleuren in een goede balans voor zowel print als digitaal.
Lettertypen
Lettertypen uitkiezen lijkt niet ingewikkeld.
Voor variatie en aandacht is het interessant om gebruik te maken van verschillende lettertypes, zowel op u website en in al u andere media en print. Voor consistentie en herkenbaarheid is het belangrijk dat u de zelfde lettertypes gebruikt.
Gebruik van enkel basis lettertypes mist character waardoor u bedrijf geen persoonlijkheid uitstraalt.
Maar naast dat een combinatie van lettertypes esthetisch bij elkaar moet passen. Is het belangrijk dat het goed leesbaar is. met name lange alineas text. De ontvanger gaat immers niet de moeite doen om de tekst te oncijferen waardoor ze de boodschap mis lopen
Voor titels en headings kun je wel overwegen om gebruik te maken van lettertypes met wat meer uitstraling.
Wat krijgt u precies:
Wij stellen een combinatie samen van een 2a3 letterttypen voor titels, body en accenten die esthetisch bij elkaar passen en goed leesbaar zijn. Wij zorgen ervoor dat
U Krijgt mogelijk 2 sets lettertypen, 1 voor print gebruik en 1 voor web gebruik indien niet alle lettertypes om technische redenen op websites gebruikt kunnen worden.
In het huisstijlhandboek laten wij zien hoe je deze lettertype het beste kunt gebruiken. Denk aan groottes, in welke kleuren en welke afstanden tussen text. De verhoudingen zeg maar. Hierbij geven wij adviezen en tips zodat het voor jou makkelijk of jouw vormgever makkelijk is om consistentie in jouw merk te houden.
Illustratieve elementen
Wat krijgt u precies:
Wij maken voor u 3 handgetekende minimalistische illustraties die u in de website kunt gebruiken om eigenschappen van je bedrijf visueel te maken. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden als iconen voorbij een sectie over de krachtpunten van jouw bedrijf. Of in achtergronden van flyers.
Foto voorbeelden & Adviezen
Wat krijgt u precies:
Het selectief uitkiezen van foto’s kan u merk enorm helpen om eenheid uit te stralen.
Wij maken een collectie van stockfoto’s om u beeld te geven over wat voor soort fotografie u merkt kan versterken. Welke kleuren het beste in uw foto’s kunnen zitten om het kloppend te maken met andere elementen uit uw huisstijl. Hierbij geven we adviezen die u helpt om eventueel zelf goeie fotos te maken, welke elementen het beste in uw fotos terug te vinden zijn en meer.
Wij kunnen ook foto’s maken van u en u bedrijf om u nog beter uit te lichten. Een website spreekt voor zeker 60% door fotos, goeie fotografie heeft hier een grote impact op.
Zie opties voor een Fotosessie
Huisstijl Handboek
Het stijlhandboek is de visuele handleiding van je merk. Hierin staat precies hoe je logo, kleuren, lettertypes en beelden gebruikt om overal dezelfde uitstraling te behouden. Zo kan iedereen binnen je bedrijf of netwerk consistent met je merk aan de slag.
Je vindt er richtlijnen voor logo-varianten, kleurcodes, typografie en grafische stijl — inclusief duidelijke voorbeelden van goed en fout gebruik. Ook bevat het voorbeelden van toepassingen, zoals social posts, drukwerk en webpagina’s, zodat je ziet hoe alles samenkomt in de praktijk.
Het handboek wordt geleverd als interactieve PDF, overzichtelijk opgebouwd en makkelijk te delen met ontwerpers of samenwerkingspartners. Zo heb je één document dat jouw merk bewaakt, waar je ook bent.
Bestanden
Wat krijgt u precies:
Je krijgt alle bestanden aangeleverd in een overzichtelijke map. Hierin krijgt u de logos, variaties, iconen en illustrative elementen in verschillende kleuren, formaten en in de belangrijkste bestandstypes PDF, SVG, PNG, JPG.
Je ontvangt de lettertypebestanden met installatie gids. (of als we bij elkaar zitten kan ik dit even voor je doen)
Je ontvangt ook het huisstijlhandboek in pdf
